September

Tere!

Het is alweer even geleden dat ik jullie wat liet weten over mijn avonturen hier, maar na een maandje hier geweest te zijn werd het wel weer eens tijd. Ik weet niet zo heel goed wat ik allemaal moet vertellen dus ik zal jullie een korte samenvatting geven. In de tussentijd heb ik al lessen gevolgd en is qua vakken alles geregeld. Wel pas nadat ik per ongeluk in een Russische en Estse les ben gaan zitten en de verkeerde lokalen ben ingelopen, ik voelde me net een brugklasser.

Ondertussen ben ik helemaal gewend en zit ik echt op mijn plekje hier. De gesloten houding van de Esten is me niet meer vreemd en dat je voor alles dat je moet regelen drie keer langer de tijd uit moet trekken dan je van tevoren dacht weet ik nu ook. En de Esten zien blijkbaar dat ik op mijn plek ben; het is me al vaker gevraagd of ik Ests ben en ik word in het Ests aangesproken. Het zorgt in ieder geval steeds wel weer voor grappige situaties. Afgelopen week was het ineens een stukje kouder maar vanaf morgen gaat de verwarming aan; het laatste dagje kou vandaag dus.

De afgelopen maand hebben we vette activiteiten gedaan, zoals paintball, bus tour, walkabout, openlucht museum en nog meer. Iedere week zijn er leuke feestjes dus wat dat betreft gaat het ook goed.;) Dit kunnen jullie trouwens ook zien op de foto's die ik vandaag heb geüpload. Oktober wordt een drukke maar leuke maand, met een trip naar Tartu (andere universiteitsstad in Estland), Sint-Petersburg en the family komt langs.

Ik spreek jullie en zal in oktober weer wat van me laten horen!

Xxx, Iris

Ps. Voor de liefhebber: mijn nieuwe adres is Väike-Karja 7-7 en mijn telefoonnummer is 0037258112359

Reacties

Reacties

Marian van der Krabben.

Fijn om te lezen dat je je plekje hebt gevonden.
En je vermaakt je wel....... buiten de lessen.
Maar dat moet ook. Vette pret nog.

Groetjes,
Marian.

jopie en lou

hoi Iris Bedankt voor berichten,fijn dat het goed gaat
Zeker wel genoten van familiebezoek
Het allerbeste groet Jopie en LOU

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!