De eerste week

Hallo allemaal,

Al wilde ik dit eerst niet, uiteindelijk heb ik toch maar besloten om jullie via deze weg een beetje op de hoogte te houden van mijn avonturen hier. Nu al meer dan een week geleden zat ik eindelijk (nog steeds stressloos) in het vliegtuig naar Tallinn, een avontuur in een stad waar ik me al lange tijd op had verheugd. En wat ben ik blij met de keuze voor Tallinn en met ons appartement! (Ons is Froukje, Nederlands meisje en Elise, een Frans meisje en ik natuurlijk). Als je ons appartement uit loopt heb je links de ‘nieuwe stad', met veel drukte, verkeer (taxi's, bussen, trolleys, trams, auto's), mensen en grote gebouwen. Als je naar rechts loopt kom je in de veel rustigere, middeleeuwse, oude binnenstad. De combinatie van die twee heb ik eigenlijk nog nooit eerder gezien en is echt heel vet.

De eerste dagen zijn we vooral (met de 3 roomies) op zoek gegaan naar internet wat ons nogal een flinke wandeling heeft gekost. Wel leuke mensen ontmoet onderweg, zoals Katriin, die vorig jaar in Maastricht had gestudeerd en zelfs haar moeder ging bellen, zodat zij op internet kon kijken om ons te helpen met het vinden van de internetstore en een aantal Finse mannen die, net als andere Finnen, de beste reden hadden om dronken te zijn: ‘we're drunk because we're Finnish'. Verder hebben we Orientation Days gehad op de universiteit en ik snap nu waarom Spanje heeft gewonnen met voetbal: mannnn, wat zijn die mensen competitief! Ook de eerste feestjes zijn weer achter de rug en ondertussen hebben we al heel wat van de stad gezien. Zoals Pirita (het bekendste strand hier), Kadriorg Park (zie foto's van het paleis etc.) en eigenlijk de hele oude binnenstad. Helaas gaat het met vakken kiezen en alles wat daarmee te maken heeft nog niet zo heel erg voor de wind maar ik hoop dat dat na deze week allemaal een beetje geregeld is.

Een korte opsomming van de afgelopen week dus maar ik vermaak me in ieder geval heel goed. Oh en trouwens, het internet is dus geregeld.;)

Als laatste wil ik iedereen bedanken voor alle lieve cadeautjes en berichtjes! Echt heel leuk.

Head aega!

Xxx, Iris

Reacties

Reacties

Floor

Leuk Irish!
Ik ga je zeker volgen. En ook nice om wat foto's te zien :)

Knuffel vanuit Maastricht!

Farah

Yes!!! I looooove reisverhalen :) Ik zal een trouwe volger worden, mn emailadres is in ieder geval ingevoerd hihi. Heel mooi dat het nu al zo goed bevalt! xx

Rachel

Iris! Wat leuk geschreven haha:) heel veel plezier nog en ik zal je mail nog beantwoorden! xxx

ansje

leuk Iris mooi foto's

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!